ponedjeljak, 5. svibnja 2014.

Organizacija, organizacija

I opet sam danas u teretanu išla u kaputu, kapi i s mišlju da sam trebala ponijeti rukavice. Nakon onog jednog bljeska ljetnog vremena, brže bolje sam odjurila u H&M potrošiti bonove koje sam dobila za rođendan i kupiti laganije odjeće. Naravno, ništa od toga nisam još dobila priliku obući. Švedsko proljeće u punom sjaju.

Od ovog tjedna počela sam provoditi svoj tjedni plan skupljanja bodova za sve aktivnosti koje uspješno izvršim, što je već valjda trideseta u nizu kreativna metoda kojom se pokušavam natjerati da konzistentno održavam red u svojoj glavi, stanu, željama i obvezama. Princip funkcionira ovako: svakom danu sam dodijelila niz aktivnosti koje taj dan trebam obaviti (neke su jedinstvene za dan, poput npr. temeljito čišćenje pojedine prostorije, neke se ponavljaju, npr. vježbanje) + niz aktivnosti koje nemaju određeni dan, ali se trebaju dogoditi unutar svakog tjedna, kao npr. rad na doktoratu, zadaćama za moj švedski master itd.). U Excel tablici vodim evidenciju što sam kad napravila, a što ne, i za svaku uspješno izvedenu aktivnost dodjeljujem si po jedan bod. Ideja je da se u tjednima u kojima skupim više od nekog broja takvih bodova nagradim već nekom gluparijom. 

Vjerojatno zvuči kao prilično ekstremna metoda organizacije razmjerno banalnih obveza, ali dosad su sve moje ambiciozne ideje o tome kako ću sve što želim/moram obavljati redovito i u roku gubile bitku pred naletima mojih faza. Faze kad mi se ništa ne da, faze kad treba hitno završiti neku korekturu pa ne stignem ništa drugo, faze ovog ili faza onog. Nekako se nadam da će razbijanje planova u takve male korake rezultirati većim stupnjem kontrole nad njima. U konačnici, ako ništa drugo, imat ću relativno dobre kvantitativne podatke o produktivnijim i neproduktivnijim fazama, misli si znanstvenik u meni, pa možda dobijem neki spektakularni uvid u to kako zapravo započinju.

Općenito smo u zadnje vrijeme postali opsjednuti tablicama i praćenjem svega što radimo, pa smo osim mojeg sofisticiranog sistema (koji je danas funkcionirao odlično, jer sam em bila u teretani, em izglancala dnevni boravak, sve kako bih mogla unijeti nekakve zvjezdice u svoju tablicu) instalirali na svoje mudre naprave aplikaciju RunKeeper, kojom sad mjerimo kilometražu hodanja, a muž je izradio i dosta automatizirane Excel tablice koje prate naše prihode i rashode. Dotična nam je tablica pokazala da trošimo nevjerojatne količine novaca na (prilično običan) život, što nije čudno ako uzmemo u obzir da živimo u bastionu bezrazložne skupoće, no svejedno mi se sledi krv u žilama svaki put kad vidim/čujem točne brojke. Tako da će nam vjerojatno sljedeći projekt kućanstva biti pokušaj da smanjimo troškove.

Malo je nepraktično da se to plemenito nastojanje poklapa s projektom egzotičnog nakuhavanja, ali challenge accepted

Nema komentara:

Objavi komentar